Nowy sklep internetowy – czy dziś jeszcze ma rację bytu?

Lat temu kilka, a raczej, by rzecz oszacować bezpieczniej, a zatem raczej lat temu kilkanaście, był taki czas, gdy każda inicjatywa związana ze sklepem internetowym, ze sprzedażą online, skazana była niejako na powodzenie, to znaczy – gwarantowała sukces, co w tym wypadku oznacza – gwarantowała sukces sprzedażowy.

Pytanie, które chcemy w tym miejscu postawić, brzmi: czy dziś jeszcze sklep internetowy, sprzedaż online, czy nadal takie działania są gwarancją powodzenia, sukcesu, rynkowej hossy?

Może nie będzie specjalnym zaskoczeniem, jeśli powiemy, że odpowiedź nie jest jednoznaczna; inaczej rzecz ujmując, można rzec: i tak, i nie. Niby banał, ktoś nie bez racji powie, cóż jednak począć, skoro tak właśnie jest. Zapytajmy więc, po raz już drugi – otóż, dlaczego tak istotnie jest?

Wydaje się, że tak zwany boom na rozkręcanie sklepów internetowych minął, że jest już poza nami. Co wszakże nie przekreśla każdej inicjatywy tego typu. Co tu jest najbardziej istotne, to, naszym zdaniem, jeden z dwóch najważniejszych warunków, które mogą – chociaż, naturalnie, wcale nie muszą – wspomóc taką inicjatywę – to znaczy znaleźć lukę rynkową, segment, który nie jest jeszcze dostatecznie wyeksplorowany, doszczętnie wypełniony podażą. To bardzo ważne. I nie ma większego znaczenia, czy zaczniesz handlować śrubkami, deskorolkami, czy twoją domena staną się pieluchy i chusteczki, czy też weźmiesz na tapetę kosmetyki ekologiczne albo kosmetyki organiczne: nie, chodzi o to, aby wpisać się w takie miejsca rynku internetowego, które nie są do tej pory dostatecznie wypełnione.

Drugim warunkiem, który uważamy za warunek niezbędny udanego projektu związanego z uruchomieniem sklepu online, to – równie istotny – plan. I to plan dwojakiego rodzaju, można powiedzieć – strategia, a także wpisujący się w nią plan marketingowy. Być może nie są oba wspominane wyżej warunki automatyczną gwarancją sukcesu, ale jesteśmy przekonani, że bez nich owego sukcesu nie osiągniecie na pewno, drodzy przyszli sprzedawcy internetowi.

About Biznes Ekspert

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *