E-biznes: jakie możliwości ma firma w internecie?

E-biznes: jakie możliwości ma firma w internecie?

Biznes powoli przenosi się w przestrzeń Internetową – to trend, który będzie rozwijał się nieuchronnie coraz silniej. Aby za nim nadążyć, niezbędne jest planowanie obecności marki czy firmy w Internecie w wielu miejscach – rozpoczynając od własnej strony WWW, a na profilach w mediach społecznościowych kończąc. Gdzie najlepiej umieścić więc informacje o własnej firmie?

  1. Strona internetowa firmy to jej wizytówka. Każdy przedsiębiorca powinien więc zastanowić się nad jej założeniem lub zmodernizowanie już istniejącej witryny WWW. Platformą, na której powstają najnowocześniejsze, a jednocześnie przyjazne dla odwiedzających ją klientów strony WWW, jest WordPress. Daje on mnóstwo możliwości w zakresie wyboru wyglądu strony i jej układu, a jednocześnie jest przejrzysty i łatwy w obsłudze – nawet laik, który nie ma nic wspólnego z tworzeniem witryn WWW poradzi sobie z jego administracją. Warto więc pamiętać o tym, że WordPress nie jest jedynie platformą do blogowania – choć i do tego nadaje się idealnie.
  2. Konto w serwisie LinkedIn – tutaj konto może założyć właściciel firmy, jeśli chce, by postrzegano go jako profesjonalistę. To właśnie LinkedIn sprawdza się najlepiej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i to tam headhunterzy najczęściej szukają pracowników dla swoich firm. Tworząc konto w tym serwisie pamiętaj, by szczegółowo opisać szczeble swojej kariery – tak, by potencjalni kontrahenci mieli pewność, że mają do czynienia z profesjonalistą.
  3. Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat – jeśli chcesz docierać do odbiorców w każdym wieku, powinieneś założyć konta we wszystkich wymienionych serwisach. Możesz także, w zależności od specyfikacji Twojej usługi lub produktu, postawić na rozwój tylko jednego z nich. Facebook jest idealnym miejscem do nawiązywania kontaktu z odbiorcami i budowania społeczności, Twitter pozwala na „puszczanie w świat” krótkich komunikatów, Instagram przyda Ci się, jeśli chcesz organizować kampanie produktowe lub wizerunkowe, a Snapchat pozwoli dotrzeć do osób młodych, w wieku do 30 lat.

About Biznes Ekspert