Osoby rozpoczynające swoją przygodę z biznesem wierzą, że będzie to dla nich dochodowe przedsięwzięcie. Aby tak się stało trzeba opracować plan biznesu uwzględniając w nim wszystkie detale. Jednym z istotnych czynników jest dobór odpowiedniej lokalizacji dla siedziby danej firmy.
Może się okazać, że jest to niezwykle istotne kryterium, które będzie decydować o powodzeniu biznesu lub jego braku. Jeżeli mówimy o działalności handlowej lub usługowej, lokalizacja wśród dużego natężenia ruchu będzie istotna. Przechodnie niekiedy rejestrują w swojej świadomości mijane lokale i wracają do nich, gdy jest taka potrzeba. Zaglądają też początkowo z ludzkiej ciekawości, apotem, gdy są zadowoleni to wracają do odwiedzanych przez siebie miejsc. Przedsiębiorstwa ulokowane na uboczu mogą nie zyskać takiej popularności. Ciężko je odnaleźć, do nich trafić i nie mija się ich na swojej codziennej trasie. Dlatego wybór siedziby firmy nie może być przypadkowy. Istotny jest także dojazd do danej firmy. Najlepiej jak przed nią znajdują się miejsca parkingowe. To duży komfort i wygoda dla mobilnych klientów. Nie muszą się głowić gdzie zaparkować auto i jak potem dojść do określonego celu.
Trzeba mieć na uwadze takie potrzeby konsumentów. Ponadto lokalizacja jest także kryterium wyboru miejsca pracy przez przyszłych pracowników. Nie jest to, ani korzystne, ani wygodne tracić czas i pieniądze na dojazd do miejsca pracy. Trzeba więc myśleć prognostycznie i wybierać taką lokalizację, która będzie dogodna, zarówno dla klientów, jak i dla pracowników.