Trzy wskazówki dotyczące tworzenia prezentacji biznesowej

Jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia własnego biznesu są spotkania z klientami. Mają one na celu przekonanie potencjalnego kontrahenta do zakupu naszego produktu lub skorzystania z usługi lub, po prostu – zaprezentowania planów sprzedażowych czy rozwojowych w kontekście podjęcia współpracy z inną marką lub firmą. Niezwykle ważnym elementem takiego spotkania jest idealnie ułożona prezentacja. Zapomnij więc o szkolnym PowerPoincie i stwórz prezentację, która urzeknie serca Twoich słuchaczy. Jak to zrobić? Oto kilka prostych kroków do udanej prezentacji:

  1. Zapomnij o tworzeniu ofert i prezentacji w PowerPoincie! To rozwiązanie, które zdradza, że Ty i Twoja firma nie jesteście na bieżąco z najnowszymi trendami w marketingu. Dużo lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie narzędzi Prezi (opcja płatna – należy wykupić abonament na użytkowanie programu) lub Canva (darmowe narzędzie online do tworzenia prezentacji i ofert w formacie PDF – brak możliwości stosowania efektownych przejść między slajdami rekompensuje mnogość szablonów, zdjęć i motywów do wyboru).
  2. Jak powinna być skonstruowana dobra prezentacja? Jeśli zamierzasz ją potem przesłać klientowi jako dokumentację spotkania, powinna zawierać jak najwięcej informacji, a jeśli nie – informacji powinno być jak najmniej. Dobra prezentacja cechuje się tym, że slajd za plecami mówcy jest tylko ilustracją tego, o czym aktualnie rozprawia. Slajdy powinny więc zawierać wykresy, zdjęcia, obrazki i pojedyncze hasła – całą resztę musi dopowiadać przedstawiciel firmy. To świadczy nie tylko o rzetelnym przygotowaniu się do spotkania, ale również o szacunku do czasu odbiorcy.
  3. Pamiętaj o mowie ciała i modulacji głosu. Nie unoś się, nie machaj rękami, nie zerkaj zbyt często w notatki. Odbiorca, z którym stale będziesz gubił kontakt wzrokowy może poczuć się nie na miejscu i wyczuć Twoje zdenerwowanie, a także pomyśleć, że jesteś niedostatecznie przygotowany do przedstawienia oferty. Prezentacja biznesowa to czas, w którym klient powinien poczuć się jak najważniejszy widz.

About Biznes Ekspert

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *